مجله اینترنتی دندانپزشکی و معرفی انواع فضا نگهدارنده دندان شیری

مجله آموزشی و تکنولوژی | اخبار روز دنیا از تازه های تکنولوژی | راهنمای خرید لوازم خانگی، لپتاپ استوک، لوازم آرایشی ، دکوراسیون ، پزشکی و دندانپزشکی

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

این مشکلات ممکن است به دلیل حالت قرارگیری دندان ها، فضای ناکافی و یا جهت رشد دندان ها باشد. مشکلات مربوط به دندان عقل معمولا با درد همراه است و در صورت عدم درمان، می تواند معضلات جدی تری را ایجاد کند. در مواقعی، بسته به توصیه دندانپزشک، کشیدن دندان های عقل بهترین راه حل است. نحوه کشیدن دندان های عقل به حالت قرارگیری دندان ها در دهان بستگی دارد. بعضی اوقات، کشیدن دندان در مطب دندانپزشک و با بی حسی موضعی انجام می شود. در مقابل، افرادی هم هستند که برای کشیدن دندان ها باید حتما به بیمارستان مراجعه کنند و تحت بیهوشی عمومی قرار بگیرند. تاج (crown)، قسمتی از دندان است که در بالای خط لثه قرار گرفته و قابل رویت است. مینای دندان (enamel)، تاج را می پوشاند و سخت و براق است. استریپ کرون چیست در واقع، مینای دندان سخت ترین ماده موجود در بدن است و به عنوان محافظ، برای قسمت های حساس تر دندان عمل می کند. مینا بیرونی ترین لایه دندان است.

  • درمان ریشه دندان های شیری
  • آسیب دیدگی دندان ها از جمله دندان های خرد شده
  • ونیرهای سرامیکی در برابر لکه و تغییر رنگ مقاوم هستند
  • درمان صدمات دندان ناشی از حوادث
  • پریودنتیست (بیماری های لثه و بافت های نگهدارنده)
  • طول عمر بالا (مادام العمر)؛

باید توجه داشت که در بی حسی موضعی ، بی حسی دندان های قسمت فک پایین دهان نسبت به دندان های فک بالا دشوارتر است. برای کارهای ساده تر که برای انجام آن به زمان کوتاه تری نیاز است و به طور کلی از پیچیدگی کمتری برخوردار است، از بی حسی موضعی استفاده می شود. مانند پر کردن حفره دندان. در بی حسی موضعی هوشیار و قادر به برقراری ارتباط خواهید بود و تنها آن منطقه بی حس خواهد شد و دیگر احساس درد نخواهید کرد. بیشتر بی حسی های موضعی به سرعت (در عرض 10 دقیقه) اثر می گذارند و 30 تا 60 دقیقه تاثیر گذارند. بعضی اوقات یک vasopressor مانند epinephrine به ماده اضافه می شود تا علاوه بر اینکه اثر آن افزایش یابد، تاثیر آن به سایر مناطق بدن منتقل نشود. آرام بخش ها چندین سطح دارند و برای آرام سازی فردی که ممکن است اظطراب داشته باشد کمک می کند یا برای انجام عمل بدون درد، استفاده می شود.

دندانپزشک با توجه به عکس دیجیتال بهتر میتواند مشکلات دهان و دندان را تشخیص دهد. روش مستقیم: در روش مستقیم سنسور الکترونیک داخل دهان قرار داده میشود تا عکس دندان ثبت شود. روش غیرمستقیم: در این روش از اسکنر فیلم اشعه ایکس استفاده میشود تا بتوان عکسهای گرفته شده به روش رادیولوژی قدیمی را مانند عکسهای دیجیتال مشاهده کرد. روش نیمه غیرمستقیم: در این روش نیمه دیجیتال از ترکیبی از سنسور و اسکنر برای تبدیل عکس اشعه ایکس به فیلم دیجیتال استفاده میشود. رادیولوژی دیجیتال در داخل یا خارج دهان انجام میشود. عکس بایت وینگ Bitewing: برای گرفتن این عکس از بیمار خواسته میشود تا دهان را ببندد و دندانها را روی فیلم فشار دهد. در این عکس جزییات دندانهای بالا و پایین یک ناحیه از دهان دیده میشود. در هر یک از عکسها دندان از تاج تا سطح استخوان نگهدارنده قابل مشاهده است. این نوع رادیوگرافی داخل دهانی برای تشخیص پوسیدگی بین دندانی و تغییراتی انجام میشود که در اثر بیماری لثه در تراکم استخوان ایجاد شده است.

با تابش لیزر به سلولهای حساس شده به سرعت حساسیت دندانی برطرف می شود. لیزر برای عصب کشی باعث خاصیت ضد التهابی است چرا که قابلیت استریل زایی داشته همچنین با تمیز کردن و از بین بردن لایه برجا مانده همچنین کاهش خطر عفونت این امر محقق می شود. در ضد عفونی کردن کانال عصب از هیپو کلریت سدیم استفاده شده که برخی از موارد نفوذ کافی این ضد عفونی کننده درون کانال دندان صورت نمی گیرد. محدودیت عدم نفوذ ضد عفونی کننده را می توان با کاربرد لیزر بر طرف کرد زیرا که لیزر قابلیت نفوذ درون بافت دندان را دارد. مجله اینترنتی دندانپزشکی لیزر دندانپزشکی خاصیت آنتی باکتریالی دارد. با توجه به دقت برش بالا لیزر برای جراحی های داخل دهان، استفاده از آن برای این امر سبب حداقل تخریب بافتی، درد بعد از عمل است. برای ضایعات خوش خیم و بد خیم نیز لیزر کاربرد دارد. لیزرهای co2 و Nd و Er و دیود بیشترین استفاده را برای دندان پزشکی دارد.

آیا شما هم به عنوان زنی که به تازگی مادر شده است، مبتلا به دندان­درد شدید هستید؟ آیا دندانپزشک معالج شما هم توصیه کرده است که روش درمانی کانال ریشه را برای از بین بردن درد دندان­های خود انجام دهید؟ آیا شما هم مانند بسیاری از مادران نگران این موضوع هستید که روند درمان دندان­ها در دوران شیردهی امن است و یا نه؟ اگر در این مورد اطلاعات کافی ندارید، می­توانید مقاله زیر را مطالعه کنید، چون در ادامه این مقاله همه مسائل و مشکلات مراجعه به دندانپزشک در دوران شیردهی زنان مورد بررسی قرار گرفته است. پس، دانستن این اطلاعات می­تواند شک و تردید شما مادران جوان را در این مورد از بین ببرد! اگر دنبال تسکین درد دندان درد خود در بارداری هستید این مطلب10 درمان خانگی مطمئن برای درد دندان و لثه در دوران بارداری را بخوانید. آیا لازم است در دوران شیردهی تحت نظر دندانپزشک بود؟ به عنوان یک مادر شیرده ممکن است نگران مصرف داروهای دندانپزشکی باشید و بترسید که این داروها بر روند رشد نوزاد شما تاثیر منفی بگذارد.

توجه داشته باشید توصیه نامه خوب احتمال اخذ پذیرش را بسیار افزایش می دهد و تاثیر زیادی بر روی تصمیم کمیته پذیرش دارد. در این مرحله توصیه می کنیم اگر در دانشگاه دولتی تحصیل کرده اید اقدام به آزاد سازی مدرک خود از طریق سامانه سجاد نمایید. یک اکسل تهیه کنید! یک اکسل از مراکز آموزشی (دانشگاه، کالج یا مدرسه) و مدارک مورد نیاز آنها، ددلاین اپلای، مبلغ مورد نیاز برای پرداخت اپ فی و نام اساتید مرتبط با حوزه­ ی تحقیق مورد علاقه­ ی خود تهیه کنید. در این قسمت حتما باید به موضوع ایمیل، متن ایمیل و پیوست کردن سی وی دقت شود. تا جای ممکن از ایمیل تمپلیت استفاده نکنید! و با توجه به مهارت­ ها و حوزه تحقیقی خود استاد را متقاعد به خواندن ایمیل و جواب دادن کنید. رمز موفقیت صبر و داشتن امید است! در طول مسیر از مشورت دیگران استفاده کنید. خیلی از افراد شاید بیش از هزار ایمیل به اساتید مختلف داده و جواب نگرفته باشند، ولی ناامید نشده و ادامه دادند و موفق به دریافت پذیرش شده ­اند.

سلامت دهان و دندانها یکی از موثرترین عوامل در تعیین سلامت جسمی و روانی است. برای مثال مشکلاتی نظیر دندان درد، شکستگی و پوسیدگی دندان، آبسه، حساسیت، ناهنجاریهای فک و … نه تنها سبب تاثیرات منفی در زیبایی ظاهری افراد و در نتیجه کاهش اعتماد به نفس و حتی در برخی موارد افسردگی میشوند، بلکه مشکلات گوارشی را نیز به وجود میآورند. از این رو توجه به سلامت دهان و دندان، ترمیم دندان و همچنین برطرف سازی مشکلات ذکر شده بسیار اهمیت دارد. نکته حائز اهمیت دیگر انتخاب یک دندانپزشک متبحر و باتجربه در بهترین کلینیک دندانپزشکی است. زیرا در صورت روی دادن اشتباه ممکن است بیمار دچار عوارض خطرناک و گاها غیرقابل جبرانی شود. از این رو در ادامه ویژگیهای اصلی بهترین کلینیک دندانپزشکی را به شما معرفی خواهیم کرد. کلینیک دندانپزشکی به مجتمعی گفته میشود که دارای چندین بخش و اتاق و همچنین تجهیزات مورد نیاز و مرتبط با دندانپزشکی میباشد.

حال این را تصور کنید افرادی توانایی انجام جراحی را نداشتند و مجبور به مراجعه هر دو تا سه ماه یکبار برای پاکسازی کامل شیارهای لثه داشتند. اما لیزر دیود با وجود فیبرها یا درواقع فایبروبتیک های بسیار ظریف و همچنین بلندی و یا طول مختلف به داخل شیارهای لثه وارد می شود و یک درمان موثر برای این کار می باشد. علاوه براین با کمک لیزر دیود می تواند رنگدانه های لثه ( سیاهی هایی که دارای منشاء ملانینی هستند) را به راحتی رفع کنید. با کمک این روش به طور تقریبی چهار هفته زمان نیاز است که لثه به رنگ طبیعی خود بازگردد. تقویت دندان ها با کمک لیزر دی اکسیدکربن قابل انجام است. دی اکسید بعنوان لیزرهایی با طراحی ویژه با طول موج صحیح با ترکیب شیمیایی مینای دندان را تغییر می دهد و باعث تقویت دندان می شود. به همین دلیل بیشتر بیماران درد کمتری نسبت به روش جراحی معمولی تجربه میکنند. همچنین کار با لیزرهای بافت نرم ترمیم زخم را تسریع کرده و چون التهاب مختصری ایجاد میکند،تورم و ناراحتی پس از عمل نیز بسیار کمتر است.

بعد از درمان ریشه بهترین زمان برای ترمیم یا روکش کردن دندان یک هفته بعد از درمان ریشه می باشد. درمان ارتوسرجری یا ارتودنسی توام با جراحی برای اصلاح مشکلات شدید اسکلتی و دندانی که در سنین رشد مراجعه نکرده و یا قابل درمان نبوده اند ،معمولا در انتهای دوره ی بلوغ انجام می شود . در این مرحله بیمار جهت انجام جراحی به جراح مراجعه و پس از هماهنگی نسبت به جراحی اقدام می شود.پس از انجام جراحی مجددا بیمار جهت درمان ارتودنسی ارجاع داده می شود. مراحل انتهایی درمان جهت حفظ نتیجه عمل انجام می شود.در انتهای درمان و پس از تثبیت وضعیت،دستگاه های ثابت ارتودنسی از دهان بیمار خارج شده و پلاک های متحرک و ثابت نگهدارنده جهت نگهداری وضعیت در دهان قرار می گیرد. که حداقل به مدت یکسال می بایست در دهان حفظ شود. ✔Deep bite: صورت بسیار کوتاه همراه با جفت شدن عمیق دندان ها به صورتی که در حالت قرار دادن دندانها بر روی هم دندانهای جلوی پایین دیده نشود.

ابتدا تا حداکثر نصف ولتاژ موردنظر اعمال میشود و به تدریج ظرف مدت ده ثانیه به مقدار حداکثر افزایش مییابد و برای یک دقیقه در این مقدار نگهداشته میشود . بعد از این مدت , به تدریج ظرف مدت ده ثانیه به کمتر از نصف مقدار حداکثر کاهش مییابد . انواع فضا نگهدارنده دندان شیری یونیتهای دندانپزشکی باید حداقل مدارکی که حاوی اطلاعات مشخص شده در زیربندهای زیراست را داشته باشد . آزمون سازگاری با مقررات زیربندهای 8-1 الی 8-3, باید بر طبق زیربند 7-2 این استاندارد انجام گیرد . زیربند 6-8-1 از استاندارد عمومی معتبر است . زیربند 6-8-2 از استاندارد عمومی معتبر است . به علاوه , گستره کامل حرکت دستگاه باید ذکر شود . اگر امکان نصب ملحقاتی که سازندگان دیگر تهیه میکنند برای دستگاه وجود دارد , سازنده یونیت باید حداکثر باری که یونیت میتواند تحمل کند , را مشخص کند . زیربندهای 6-8-3 " الف ", " ب " و " ج " از استاندارد عمومی معتبر است .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.