بررسی روش های تشخیص انسداد روده در مجله پزشکی سلامت و آشنایی با بیماری های خاص

مجله آموزشی و تکنولوژی | اخبار روز دنیا از تازه های تکنولوژی | راهنمای خرید لوازم خانگی، لپتاپ استوک، لوازم آرایشی ، دکوراسیون ، پزشکی و دندانپزشکی

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

  • آگورا فوبیا (ترس از مکانهای شلوغ)
  • افزایش تعداد اقلام دارو تحت پوشش
  • آلرژی چشم
  • فلج بل
  • در یک اتاق با تهویه مناسب این کار را انجام دهید
  • جزئیات تازه از افزایش مبلغ یارانه 300 و 400 هزار تومانی
در طی سالیان متمادی اقامت در آمریکا فقدان یک مجله پزشکی و سلامتی - نشریه معتبر به زبان فارسی که آگاهی های عمومی جامعه ایرانی - آمریکایی را در زمینه بهداشت، سلامت و درمان ارتقا ببخشد همواره احساس می گردید. از این رو ما جمعی از متخصصین فعال در امور پزشکی بر آن شدیم تا نشریه علمی جدیدی را به خانواده مطبوعات فارسی زبان بیافزاییم. Seeb Magazine is the only Persian medical magazine among all Iranian magazines in United States of America. Our team consists of healthcare professionals working in medical hospitals and/or work as faculty members in different fields such as روش های تشخیص انسداد روده medical, pharmacy, dentistry, ophthalmology, and so many other areas in top universities in the United States. Seeb Magzine's goal is to bring health awareness to Iranian American Community in North America and other Persians families worldwide. Our bi-monthly print with significant circulation distributes in more than 75 locations in Southern Califonia. We believe the digital world provides a tremendous opportunities to reach millions of Iranian and Persian speakers around the world every day. Therefore we are hosting hundreds of thousands of people via our website and our social media channels every day.
  • نوار قلب
  • سایش قرنیه
  • اختلال اضطراب اجتماعی
  • عطش شدید و مصرف آب زیاد
  • شناسایی کارمندان در معرض خطر آسیبهای جسمانی
  • خشکی چشم
استفاده از حس چشایی با وجود روشهای تشخیص مدرن به کار نمیرود ولی قدیم در نبود آزمایش قند خون در تشخیص دیابت شیرین به کار میرفت. در معاینه چهار عمل به عنوان بخشهای اصلی معاینه شناخته میشوند: مشاهده، لمس، دَق و سمع. این ترتیب ممکن است بسته به موضع معاینه تغییر کند؛ برای نمونه یک مفصل را با مشاهده، لمس و حرکت معاینه میکنند. وجود این ترتیب تنظیم شده یک ابراز آموزشی هم هست که پزشکان را به برخورد سیستماتیک با بیمار و پرهیز از استفاده از ابزارهای پزشکی همچون گوشی پزشکی قبل از استفاده از این روشها تشویق میشوند. علایم حیاتی، شامل قد، وزن و حرارت، فشار خون، ضربان قلب، میزان تنفس، درجه اشباع اکسیژن. روان (گرایش یا اورینتیشن، معاینه وضعیت روانی، شواهدی از درک و افکار غیرطبیعی) معمولاً معاینه بر اساس شرح حال بیماری روی قسمتهای خاصی متمرکز میشود و شامل همهٔ موارد بالا نمیشود. در صورت لزوم ممکن است از نتیجه آزمایشهای پزشکی (تست) و تصویربرداری پزشکی هم استفاده شود. پزشکی و سلامت تهرانهوش مصنوعی در پزشکی استفاده از مدلهای یادگیری ماشینی برای جستجوی دادههای پزشکی و کشف دیدگاها برای کمک به بهبود نتایج سلامت و تجربیات بیمار است. به لطف پیشرفت های اخیر در علوم کامپیوتر و انفورماتیک، هوش مصنوعی (AI) به سرعت به بخشی جدایی ناپذیر از مراقبت های بهداشتی مدرن تبدیل می شود. الگوریتمهای هوش مصنوعی و سایر برنامههای کاربردی مجهز به هوش مصنوعی برای حمایت از متخصصان پزشکی در محیطهای بالینی و تحقیقات در حال انجام،استفاده میشوند. در حال حاضر، رایج ترین نقش های هوش مصنوعی در تنظیمات پزشکی، پشتیبانی تصمیم گیری بالینی و تجزیه و تحلیل تصویربرداری است. ابزارهای پشتیبانی تصمیم بالینی به ارائهدهندگان خدمات سلامت کمک میکنند تا با فراهم کردن دسترسی سریع به اطلاعات یا تحقیقات مرتبط با بیمار، درباره درمانها، داروها، سلامت روان و سایر نیازهای بیمار تصمیمگیری کنند. در تصویربرداری پزشکی، ابزارهای هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل سی تی اسکن، اشعه ایکس، MRI و سایر تصاویر برای ضایعات یا سایر یافتههایی که رادیولوژیست انسانی ممکن است از دست بدهد، استفاده میشود.

پزشکی و سلامت حقوق

هزینه کرد بودجه درمانی بسیار مهمتر از سایر هزینهها است. دکتر کامران منتظری رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکیهای استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار سرطان نیوز بیان کرد: در تعرفههای پزشکی سال ۱۴۰۱ زیر ساختها مانند گذشته تغییر نکرد. به عقیده ما تعرفهگذاری باید قبل از بودجه بندی انجام میشد، ولی متاسفانه اول بودجه بندی انجام شد و بر اساس پولی که بود دوباره تعرفهگذاری مشخص شد. وی ادامه داد: این روند هیچ گاه جواب نمیدهد چرا که دوباره ما به اعدادی رسیدیم که خیلی پایینتر از هزینههای تمام شده است. مشکل امروز جامعه پزشکی این است که نمیتوانند معیشت خود را تامین کنند و این مشکلات هر روز بزرگتر و پیچیدهتر میشود. وی عنوان کرد: مشکل اصلی اینجاست که دولت از سازمانهای بیمه گر آنطور که شایسته هستند حمایت نمیکند، سازمانهای بیمه گر نیز نمیتوانند خدمات درمانی را مورد حمایت قرار دهند. دکتر منتظری در خصوص حذف ارز ترجیحی در حوزه درمانی کشور معتقد است: حذف ارز ترجیحی در حوزه سلامت دارو و تجهیزات بدون شک بر مشکلات خواهد افزود. پزشکی و سلامتینگهداری و بهبود حداکثر سلامت جسمی، روانی و اجتماعی کارکنان مشاغل مختلف، از طریق پیشگیری از خطرات تهدید کننده سلامت کارگران، مطالعه شرایط نامناسب محیط کار و اثرات سوء آن بر تندرستی آنان میباشد. فارغ التحصیلان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای رشته مهندسی بهداشت حرفه ای می توانند وارد این شغل شوند. مهندس بهداشت حرفه ای می تواند در وزارتخانه های کار، تعاون و رفاه اجتماعی ، صنعت، معدن و تجارت ، جهاد کشاورزی ، نیرو ، بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و صنایع دفاعی مشغول به کار شود. علاقه مندان به حوزه آموزش و تدریس هم می توانند با داشتن مدارک تحصیلی عالی در مهندسی بهداشت حرفه ای جذب دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شوند. ، مشخص شده است و آنها برای کاهش هزینه های خود به دنبال پیاده سازی شعار پیشگیری به جای درمان هستند، بازارکار مناسبی برای این شغل در کشور وجود داشته و آینده شغلی خوبی نیز پیش روی آن می باشد.
  1. دکتر حسن یزدان پناه، استاد گروه داروشناسی-سم شناسی
  2. بیماری منییر
  3. آبریزش چشم یا اشک بیش از حد
  4. مقصد عمده پزشکان ایران
  5. زبان انگلیسی - عمومی،
  6. مصرف دخانیات
هورمون انسولین برای کاهش قند خون است و هورمون گلوکاگون برای بالا بردن قند خون است. این نوع دیابت در هر سنی ممکن است دیده شود ولی در کودکان و بزرگسالان شایعتر است. افرادی که به این نوع دیابت مبتلا هستند، بدنشان قادر به تولید انسولین کافی نیست. 5 الی 10 درصد انواع دیابت را دیابت نوع 1 تشکیل داده است. انسولین هورمونی است که از پانکراس ترشح میشود و کمک میکند تا گلوکز موجود در غذا به انرژی تبدیل شود. در مبتلایان به دیابت نوع 1، تخریب سلولیِ سلولهای بتا، در پانکراس ایجاد میشود. همچنین در این مبتلایان، پانکراس هیچ انسولینی ترشح نمیکند. دیابت نوع 1، نوعی بیماری ارثی است. تشخیص سریع این بیماری، کمک میکند تا بتوان تاثیرات جبران ناپذیر آن را به حداقل رساند. معمولا به این بیماری دیابت وابسته به انسولین میگویند. یعنی اغلب برای کنترل آن نیاز به دریافت انسولین وجود دارد. اما به فعالیت بدنی مناسب و تغذیه سالم هم نیاز است. مفهوم سلامت دیجیتال و استفاده از تکنولوژی برای مراقبت از سلامتی و بهبود سلامتی موضوعی گسترده و در حال پیشرفت است. بخشی از هدف های سلامت دیجیتال این­ها هستند. با توجه به وجود کرونا و جلوگیری از رفت و آمدهای غیرضروری به مراکز درمانی، آشنایی با حوزه سلامت دیجیتال و اپلیکیشنهای این حوزه، مهمتر از قبل شده است. اصول رژیم غذایی مدیترانه ای به همین دلیل، در این مقاله، اپلیکیشنهای حوزه سلامت دیجیتال را معرفی میکنیم و کاربرد آن ها را در بهبود سلامت جامعه بررسی میکنیم. سلامت دیجیتال در واقع به معنای ایجاد تحول دیجیتالی در درمان، با استفاده از تکنولوژی و فرهنگسازی است. انجام فرایندهای درمانی با کمترین درد فراهم کند. EHRها (Electronic Health Records) در واقع پرونده دیجیتالی از مستندات درمانی بیماران هستند. جراحی و تجویز داروهای بیماران است. همچنین با کمک تکنولوژی، پوشههای خاک گرفته کاغذی کم کم جای خود را به این مستندات دیجیتالی می­دهند و مدارک دیجیتالی بیماران به صورتی امن در فضای ابری ذخیره میشوند. مدارک دیجیتالی و نگهداری آنها در فضای ابری امکانات زیادی را به کادر درمانی میدهد. در مبتلایان به دیابت نوع 2، سلولهای بدن به هورمون انسولین پاسخ درستی نمیدهد. انسولین ترشح شده نمیتواند عملکرد طبیعی و مناسبی را بروز دهد و سطح قند خون را بکاهد. عوامل متعددی در ابتلا به بیماری دیابت نوع 2 موثر هستند. نوع دیگری از قند خون بالا، دیابت بارداری محسوب میشود. این نوع دیابت فقط در زنان باردار رخ میدهد. حتی ممکن است فرد سابقه ابتلا به دیابت هم نداشته باشد و در دوران بارداری به دیابت مبتلا شود. حدود 4 درصد زنان باردار به این مشکل در دوران بارداری برمیخورند. علت ابتلا به دیابت مجله پزشکی سلامت و آشنایی با بیماری های خاص بارداری به طور کامل مشخص نیست. اما میتوان با راهکارهای مناسبی مانند برنامه غذایی و فعالیت بدنی مناسب از ابتلا به آن پیشگیری کرد یا به درمان مناسب برای آن دست یافت. عدم کنترل دیابت بارداری میتواند برای جنین و مادر خطرات متعددی را به همراه داشته باشد. ابتلا به این نوع دیابت اغلب بین هفتههای 24 الی 28 بارداری خود را نشان دهد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.