خواص عسل طبیعی

مجله آموزشی و تکنولوژی | اخبار روز دنیا از تازه های تکنولوژی | راهنمای خرید لوازم خانگی، لپتاپ استوک، لوازم آرایشی ، دکوراسیون ، پزشکی و دندانپزشکی

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

خواص عسل طبیعی

dishwasherداستان خواص عسل طبیعی گویا ، داستان تلاش زنبور مهربان برای اجرای دستور اندازه ماشین ظرفشویی توکار پروردگارش است. خداوندی که در آیاتی از سوره نحل به زنبور عسل حکم کرده که با فرآیندی پیچیده عسل تولید کند تا گوشه ای از قدرت خود را به انسان ها نشان دهد. انگار زنبور عسل میداند که باید به گیاهان آویشن ، گون و شوید تا سیاهدانه ، کنار و گشنیز سر بزند و خواص آنان را قرض بگیرد و در قالب شهدی شیرین به نام عسل به انسان برساند. ولی آیا تمام خواص معرکه ای که برای عسل طبیعی میگویند صحت دارد؟ ما در این مقاله قصد داریم عسل طبیعی را به طور کاملا علمی از همه جهات مورد بررسی قرار دهیم. قدمت عسل طبیعی تقریبا برمیگردد به زمان خلقت انسان . تقریبا در همه فرهنگ ها و اقلیم ها استفاده از عسل و بهره بری از خواص آن رایج بوده است. باید به شما بگویم که علم زیست شناسی نشان میدهد حدود 140 میلیون سال است که زنبور عسل (honey bee) در حال زیست میباشد.

  • سبب سوزاندن چربی میشود
  • از بدن در برابر تجمع قند محافظت میکند
  • کاهش عوارض جانبی درمان سرطان (شیمی درمانی)
  • عسل مسکن زخمها و سوختگیها

alphabetدر حروف الفبا نماینده ندارند و در مقابل حرف (شکل)، به آنها «حرکت» (نشانه) میگویند. درحقیقت ۳۳ حرف الفبای فارسی برای نمایش همخوانها میباشند. در الفبای زبان عربی چهار حرف «گ چ پ ژ» وجود ندارد. عربزبانها، به جای این ۴ حرف، بیشتر حرفهای «ف ک ز ج، تش، ق» را استفاده میکنند. همچنین حرف «ک» از زبان فارسی را نیز گاهی با حرف «گ» بهصورت یکسان معرب میسازند. درمورد «و» فارسی نیز عموماً آن را به «ف» تبدیل میکنند؛ بهکار نبردن این حرفها بهخودیِ خود در یک زبان ایراد بهشمار نمیرود، اما پس از ورود اسلام به ایران، الفبای عربی برای نوشتن فارسی بهکار گرفته شد. هجوم زبان عربی باعث ایجاد تغییراتی در زبان فارسی شد و سبب فراموشی و گاهی نابودی برخی از واژههای ایرانی شدهاست. این دگرگونی در زبان فارسی تا آن اندازه گسترش یافته که حتی نام زبان «پارسی» به «فارسی» تغییر یافتهاست. همچنین بسیاری از لغات فارسی که دارای واجهای «گ چ پ ژ» بودهاند بهجای دگرگونی در یک واج، بهصورت یکپارچه با واژهٔ عربیِ دیگری جایگزین شدهاند.

پنج راه برای رشد خواص عسل خود بدون سوزاندن روغن نیمه‌شب

Benefits of honey for womenبا تاثیر شگف انگیز عسل برای درمان بیماریها آشنا بشین و ترکیبات فوقالعادهای که با عسل میشه درست کرد رو یاد بگیرین. عسل جزء مواد غذایی پرانرژیه که علاوه بر خواص زیادش به عنوان مادهی دارویی، از زمانهای گذشته تا به الان استفاده شده. ابنسینا دانشمند معروف ایرانی تو کتاب قانون از عسل و خواص عسل صحبت کرده. عسل مادهی خوراکی پرخاصیتیه که زنبورعسل، برای ساخت اون، از شهد گلها میمکه و شهد رو تبدیل به عسل میکنه. عسل علاوه بر اینکه یک شیرین کننده طبیعی محسوب میشه، فواید زیادی داره که در زیر با اونها آشنا میشین. تو فصل زمستون با زیاد شدن سرماخوردگی مصرف عسل میتونه خیلی مفید باشه، عسل دیوارهی گلو رو پوشش میده و با تسکین عصبهایی که از گلو محافظت میکنن، باعث آروم شدن گلو میشه و به کاهش سرفه کمک میکنه. شما میتونین از شربتهای شیمیایی برای رفع سرفه استفاده کنین، اما توجه داشته باشین که مواد تشکیل دهندهی عسل، طبیعی و گیاهی هستن و ضرری برای بدن شما ندارن.

دور از بالاترین 10 اشتباه ساخته شده توسط شروع فواید عسل

alphabetاین بدان معناست میزان گرمی و خشکی عسلی که در منطقه سردسیری به دست آمده، نسبت به عسلی که در مناطق گرم و خشک حاصل شده، متفاوت است. نکته: به خاطر بسپارید که هرچه عسل کهنهتر باشد، طبع آن گرمتر خواهد شد. نکته: جالب است بدانید در طب سنتی آمده مصرف عسل همراه مصطکی (صمغ نوعی درخت) سبب جذب بهتر رطوبت اضافه در قلب، مغز و کبد (سه ارگان اصلی در بدن) میشود. همانطور که در بالا نیز اشاره شد، از جمله فواید عسل در طب سنتی ، تقویت دستگاه گوارش است زیرا باعث گرفتن رطوبت معده شده و در نتیجه عمل هضم بهتر انجام میگیرد. از نظر طب اسلامی عسل ماده غذایی بسیار پر ارزش است تا جاییکه سورهای با نام «نحل» به معنای زنبور عسل در قران کریم وجود دارد. «خداوند به زنبور عسل وحی کرد که در کوهها، درختان و بلندیها منزل گیرد. سپس از میوههای شیرین و شهد گلهای خوشبو تغذیه کن و راه پروردگارت را به اطاعت بپوی.

حقیقت ممنوع در مورد خواص عسل که توسط یک حرفه ای قدیمی فاش شد

alphabetتنظیم آنزیم های معده نیز از جمله خواص مصرف عسل طبیعی و باکیفیت است. ورم معده یکی از بیماری های رایج معده و دستگاه گوارش به شمار می رود. این عارضه خود شروعی برای بروز بسیاری از بیماری های دیگر مثل زخم معده است. علل مختلفی برای نفخ معده وجود دارد که قصد نداریم در این مطلب به آن بپردازیم؛ اما عسل طبیعی برای رفع بسیاری از این دلایل مفید است. علاوه بر این عسل طبیعی یک ماده ضد التهاب است و می تواند ورم ایجاد شده در معده را کاهش دهد. برای بهره بردن از خواص عسل برای درمان نفخ معده، حتما آن را به صورت ناشتا میل کنید. بهتر است برای رفع نفخ معده از شربت عسل استفاده کنید. کافی است صبح ناشتا یک قاشق عسل را در آب جوشیده ولرم شده مخلوط کنید و میل نمایید. بهتر است تا یک ساعت بعد از خوردن شربت عسل، ماده خوراکی دیگری به معده وارد نشود.

dishwasherپس در استفاده از آن زیادهروی نکنید. همانطور که در ابتدای این مقاله نیز گفته شد از اولین فواید عسل که مورد استفاده فرهنگهای مختلف بوده است، استفاده از آن به عنوان یک ضماد مناسب برای التیام زخمها و سوختگیها بوده است. عسل تقریبا برای انواع زخم و سوختگی مانند سایش، آبسه، واریس، جذام، سوختگی و … مورد استفاده قرار میگیرد. به طور کلی رطوبت کم عسل در کنار فشار اسمزی زیاد و اسیدی بودن آن باعث توقف فعالیتهای عوامل عفونتزا و میکروبها میشود. عسل به علت ساختار صمغی مانند خود و همچنین قابلیت شستشوی آسانی که دارد، در بهبود انواع سوختگی و اگزما بسیار مناسب است. قراردادن آن بر روی پوست سوخته شده باعث میشود که از ورود و برخورد هوا با پوست و تاول زدن آن جلوگیری شود و درد را کاهش دهد. نحوه استفاده: برای اینکه بدانید چطور از عسل برای درمان مشکلات پوستی خود استفاده کنید پیشنهاد میکنیم مطلب ماسک عسل را حتما مطالعه کنید. چرا که بسته به این که پوست شما از چه نوعی است، نوع ماسک استفاده شده نیز متفاوت خواهد بود.

وب سایت قابل توجه - خواص عسل به شما کمک می کند تا به آنجا بروید

alphabetیکی از عوامل اصلی بیماری های کلیوی عفونت است. عسل می تواند سیستم ایمنی بدن را افزایش داده و التهاب های ناشی از عفونت سبک زندگی فعال و غیر فعال را درمان کند. این ماده طبیعی می تواند به عنوان یک درمان کمکی در کنار آنتی بیوتیک های تجویز شده توسط پزشک برای درمان بیماری های کلیوی موثر واقع شود. از مهم ترین خواص عسل برای کلیه می توان به کاهش سطح کراتینین در بیماران کلیوی اشاره کرد. مصرف مواد کلسیم دار یا مواد پروتئینی مانند گوشت قرمز می تواند باعث تولید سنگ کلیه شود. سنگ کلیه یک ماده جامد است که از ترکیب برخی مواد در داخل کلیه تشکیل می شود. ممکن است سنگ در کلیه حرکت کند و هنگام دفع در کلیه یا مجاری ادراری گیر کند. این اتفاق باعث می شود تا مجاری ادراری بسته شود و درد زیادی ایجاد کند. گاهی اوقات سنگ کلیه بدون درد یا هیچ گونه علائمی دفع می شود اما معمولاً این دفع با درد و ناراحتی همراه است. برای تهیه این معجون، باید ابتدا برگ های گیاه پنیرک خرد کرده و داخل یک فنجان آب جوشاند. در آخر نیز می توان یک قاشق عسل طبیعی به آن اضافه کرد و این نوشیدنی را به صورت گرم برای درمان درد های کلیوی و حرکت دادن سنگ های داخل کلیه استفاده کرد. این معجون برای پاک سازی و شکستن سنگ های کلیه بسیار مفید است. یکی از عواملی که باعث دفع سنگ های کلیوی می شود زیاد شدن ادرار است. به دلیل خاصیت ضدعفونی کنندگی که معجون عسل برای کلیه دارد، باعث دفع زیاد ادرار و خرد شدن و دفع شدن سنگ های کلیه می شود. ترکیب کردن عسل طبیعی با آب باران و یا آب مقطر برای دفع سریع سنگ کلیه مفید است. گفته می شود مصرف تخمه کدو نیز برای دفع سنگ کلیه مفید است. همچنین جوشانده گیاه هایی مانند نسترن نیز مؤثر هستند.

  • عسل طبیعی در پیشگیری و درمان سرطان کبد موثر است
  • از بدن در برابر تجمع قند محافظت می کند
  • ضد باکتری
  • روزانه یک قاشق عسل با معده خالی باعث کاهش وزن میشود
  • فندوق آغشته به ماءالعسل
  • باعث کاهش وزن می شود
  • ماسک ضد جوش عسل
  • یخ: چند تکه

dishwasherعسل در بهبود یافتن زخم معده نیز موثر است. یک قاشق چای خوری عسل طبیعی در معده خالی میتواند مانع رشد باکتری خطرناکی به نام Helicubacter شود که علت ایجاد اغلب زخمهای معده است. باز هم تاکید میکنیم در صورتی که میخواهید از خواص درمانی عسل بهره ببرید، باید مطمئن شوید که عسل، طبیعی است. عسل به علت داشتن خواص ضد التهابی، ضد میکروبی و خاصیت تسکین دهندگی، میتواند در درمان بسیاری از بیماریهای چشمی استفاده شود. اگر یکی از بیماریهای چشمی گفته شده در بالا را دارید و میخواهید آن را با عسل درمان کنید، حتما دو نکته را در نظر بگیرید. یکی اینکه حتما در این مورد با پزشک خود مشورت کنید و دوم اینکه از ریختن مستقیم عسل در داخل چشم پرهیز کنید. بهترین روش استفاده از عسل در داخل چشم، ساخت قطره چشمی عسل با ترکیب عسل، اشک مصنوعی و آب استریل است. اگر علاقهمند هستید که به صورت کاملتر، با تاثیر عسل بر هر یک ازبیماریهای چشمی گفته شده در بالا آشنا شوید، میتوانید به مقاله “خواص عسل برای چشم” مراجعه نمایید.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد انواع ظرفشویی بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.