ارتودنسی سرامیکی چیست؟

مجله آموزشی و تکنولوژی | اخبار روز دنیا از تازه های تکنولوژی | راهنمای خرید لوازم خانگی، لپتاپ استوک، لوازم آرایشی ، دکوراسیون ، پزشکی و دندانپزشکی

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

ارتودنسی سرامیکی با براکت شفاف چیست؟


براکت‌های ارتودنسی سرامیکی شفاف است. روی بریس‌های ارتودنسی سرامیکی از کش‌های سفید یا رنگی استفاده می‌شود تا براکت‌ها کمتر مشخص باشد. این بریس‌های شفاف از سرامیک، ماده‌ای شبیه به شیشه ساخته می‌شود.
سرامیک نیز مانند شیشه شکننده است و راحت‌تر از بریس فلزی می‌شکند. برخی متخصصین ارتودنسی از بریس سرامیکی روی دندان‌های بالا و از بریس فلزی روی دندان‌های پایین استفاده می‌کنند تا از شکستگی بریس هنگام بستن دهان جلوگیری کنند. بیماران ارتودنسی سرامیکی لازم نیست نگران لکه شدن براکت‌ها باشند، هرچند احتمال لکه شدن کش‌ها وجود دارد. البته این موضوع زمانی نگران کننده می‌شود که بیمار سیگاری باشد، کاری زیاد مصرف کند یا به قهوه سیاه علاقه زیادی داشته باشد. خوشبختانه کش ارتودنسی سرامیکی را می‌توان در هر ویزیت دوره‌ای، یعنی هر یک ماه یک بار عوض کرد.

آیا هزینه براکت فلزی همانند براکت سرامیکی است؟
به دلیل متغیر بودن قیمت مواد ، براکت های سرامیکی معمولاً هزینه بیشتری نسبت به همتای فلزی خود دارند. با این حال ، تفاوت بین دو گزینه درمانی ممکن است معنی دار نباشد. بسته به میزان درمان مورد نیاز ، ممکن است در هر مکانی بین ۶ ماه تا دو سال باشد. مدت زمان معالجه شما براساس پیچیدگی مورد و نه نوع دستگاه مورد استفاده تصمیم گرفته می شود.

ارتودنسی با براکت فلزی و سرامیکی به هیچ وجه تنها گزینه های درمانی در دسترس نیستند ، اما برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد اینکه به بهترین وجه نیاز و بودجه شما را برآورده می کند ، بهتر است با یک متخصص ارتودنسی قرار ملاقات داشته باشید.

مزایای ارتودنسی سیمی

براکت های سنتی یا نوع جدید آن لینگوال، اصلاحات زیادی را در درمان ارتودنسی انجام می دهند. مهمترین این مزایا عبارتند از:
• مناسب برای تمامی درمان ها:
مهم نیست که مشکل دندان های شما تا چه حد پیچیده است زیرا در هر صورت با ارتودنسی فلزی مشکل شما حل خواهد شد. ممکن است که چندین مشکل دندانی و فک داشته باشید که همگی نیاز به اصلاح داشته باشند اما می توانید مطمئن باشید که با براکت های فلزی تمامی این مسائل رفع می شود تا به یک لبخند باورنکردنی دست یابید.
این نوع ارتودنسی به دلیل اینکه یک روش درمانی قدرتمند هستند می توانند دندان ها را به موقعیت دلخواه خود برسانند.
• دستیابی به یک نتیجه کامل:
یکی از مواردی که باید در مورد اینکه ارتودنسی فلزی بهتر است یا نامرئی در نظر داشته باشید، نتیجه کار است. ارتودنسی فلزی می تواند نتیجه بهتری را نسبت به ارتودنسی نامرئی کسب کند.
در واقع نیروی بیشتری در این ارتودنسی از طریق سیم ها و براکت های فلزی برای انتقال دندان ها به موقعیت صحیح وجود دارد. درصورتیکه ارتودنسی نامرئی از نظر میزان جابجایی دندان ها در یک زمان با محدودیت روبرو است.

دلیل استفاده از بریس‌های شفاف برای دندان‌ها
seramiki2

بریس‌های فلزی در هنگام خندیدن ظاهر مناسبی ندارند. در واقع براکت‌های فلزی و سرامیکی هر دو به یک طریق شکل داده می‌شوند. در حالی که بریس‌های سرامیکی ظریف‌تر بوده و بر روی دندان‌ها نامحسوس هستند.
بریس‌های سرامیکی همرنگ دندان می‌باشند و در هنگام خندیدن بیمار قابل تشخیص نخواهند بود، بنابراین دیگر نیازی به نگرانی از وجود بریس های کاملاً پیدا و سیاهرنگ فلزی برای صاف کردن دندان ندارید.
شرایط شغل شما طوری است که نباید فلز در دهان خود داشته باشید. برخی از شغل‌ها هستند که در آن‌ها استفاده از براکت‌های فلزی در دهان امکان‌پذیر نمی‌باشد. در صورتی که شغل شما قرار گرفتن در جلوی دوربین یا مواجهه مستقیم با سایر افراد در طول روز است، ظاهر فیزیکی اهمیت زیادی دارد. برای افراد مشهور مانند بازیگران یا سیاستمداران که همیشه در معرض دید هستند وجود بریس‌های فلزی چندان خوشایند نمی‌باشد. این شرایط برای خدمه پرواز، مسئولین پذیرش هتل و مانند آنها نیز صادق است.
برای داشتن بریس‌های فلزی سنتان زیاد است. ارتودنسی معمولاً با بریس انجام می‌شود که این امر شامل استفاده از براکت‌ها، سیم‌ها و لیگاچورهای لاستیکی است، اما هنگامی که به بریس‌های فلزی فکر می‌کنید معمولاً آن‌ها را مرتبط با نوجوانان و دوران مدرسه می‌دانید نه بزرگسالان. این بریس‌ها نه تنها ظاهر مناسبی ندارند بلکه به خوبی نیز بر روی دندان‌ها قرار نمی‌گیرند بنابراین انتخاب بریس‌های همرنگ دندان برای این افراد منطقی است.
بریس‌های شفاف برای دندان‌ها بصورت خود باز شونده نیز موجود می‌باشند.
بریس‌های دیمون دارای طرح خود بازشونده هستند یعنی براکت‌ها دارای قفل مخصوصی هستند که آن‌ها را در جای خود نگه داشته و این امکان را فراهم می‌کند تا فرایند درمان به فعال‌ترین شکل ممکن در کل محدوده‌ی مورد نظر انجام شود و نتایج ناشی از آن به راحتی حاصل می‌شود.

آیا به ارتودنسی نیاز دارید؟

اگر هنوز مطمئن نیستید که به براکت نیاز دارید پیشنهاد می کنم مطلب مربوط به زمان ارتودنسی را بخوانید. این مطلب به شما کمک خواهد کرد تا به این سوال پاسخ دهید که آیا برای ارتودنسی خود یا فرزندتان اقدام کنید یا خیر.

برای اکثر مردم انجام ارتودنسی به معنای داشتن لبخندی زیباست. اما موضوع مهمتر حفظ بهداشت دهان و دندان است. تمیز کردن دندان های کج و نامرتب کار سختی است و گاها غیر ممکن. این وضعیت منجر به افت بهداشت دهان و دندان می شود.
همچنین ناهمگون بودن دندان ها نیز در هنگام جویدن غذا فشار زیادی به استخوان فک وارد می کند و منجر به بد فرم شدن فک نیز می شود. با استفاده از ارتودنسی می توانید علاوه بر داشتن دندان های زیباتر از مزایای داشتن دندان هایی سالم تر استفاده کنید و دهان و دندان خود را راحتتر تمیز نگهدارید.

طول دوره درمان با براکت سرامیکی

براکت سرامیکی یک سال و نیم تا سه سال طول میکشد تا دندانها را صاف و همردیف کند در حالی که این زمان در مورد براکت فلزی، کوتاهتر است.

براکت سرامیکی به اندازه براکت فلزی استحکام و دوام ندارد بنابراین در دورانی که دندانها حرکت میکنند معمولا به دفعات بیشتری لازم میشود نگینهای براکت تعویض شوند. بنابراین وقفه های بیشتری در طول درمان ایجاد میشود و از طرفی خرابی براکت باعث میشود وقت بیشتری برای تنظیم براکت صرف شود.

از آنجایی که براکت سرامیکی راحت تر میشکند، فشاری که بر دندانها وارد میکند کمتر در نظر گرفته میشود بنابراین مدت زمانی که طول میکشد تا دندانها حرکت کنند و به جایگاه مورد نظر برسند بیشتر است.

http://dandanshop.b88.ir/post-190451.html
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.